توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

روش های مفید برای توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی توسعه کسب و کار در شبکه

روش های مفید برای توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی :امروزه افراد زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت داشته و علاقه زیادی به این رسانه ها دارند. اغلب شرکت های بزرگ با استفاده از این علاقه و با درنظر گرفتن استفاده عمومی این رسانه ها توانسته اند کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کرده و بسیار موفق شوند. یکی از روش های برندینگ و برند سازی معرفی شدن به مخاطب است که این شبکه های اجتماعی این کار را برای ما انجام خواهند داد. شما با فعالیت درست و مفید در این شبکه ها برند خود را بر سر زبان ها خواهید انداخت. در این مقاله سعی داریم برخی از روش هایی که به توسعه کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی کمک می کند را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که سبک زندگی مردم بسیار عوض شده است و اغلب افراد تمایل زیادی دارند که از شبکه های اجتماعی گوناگون استفاده کنند. پس شما نیز باید مطابق نیاز و علاقه مردم عمل کنید تا دیده شده و در کسب و کارتان موفق شوید. در ادامه هفت روش برای توسعه کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی را مرور می کنیم:

  • اطلاعات به روز را منتشر کنید

محتوا و اطلاعات کسب و کارتان باید به طور منظم به روز رسانی شود. این اطلاعات باید در جهت معرفی و توسعه کسب و کارتان باشد. محتوای تولید شده باید در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام, تلگرام, توییتر و فیس بوک و همچنین لینکدین ارسال شود. برای جذب بیشتر کاربران از تصویر لوگوی خیره کننده استفاده نمایید.

  • ارسال پست های روزانه

تلاش کنید حداقل یک پست طبق زمانبندی منظم و درست در شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. چنانچه وقت این کار را ندارید می توانید این کار رابه شرکت های معتبر بسپارید تا این کار را به شکل روزانه برای شما انجام دهند. چنانچه روزانه مطلب جدید و جذابی مطابق اخبار روز برای مخاطبان خود نداشته باشید آنها را از دست خواهید داد. اما اگر بتوانید با محتوای جذاب و به روز آنها را جذب کنید ممکن است مخاطبان شما روزی مشتریان شما شوند و این یعنی شما به هدفتان یعنی توسعه کسب و کار نزدیک شده اید.

  • دنبال کردن رقیبان

یکی از موضوعات مهم در شبکه های توییتر و اینستاگرام فالو کردن یا دنبال کردن رقیبان است حتی توصیه می شود که دنبال کنندگان رقیبان را نیز دنبال کنید این کار باعث می شود خیلی از این افراد شما را به اصطلاح فالو بک کنند و در نتیجه کاربران و دنبال کنندگان شما زیاد شود.

  • در شبکه های اجتماعی پاسخگو باشید

ممکن است برخی از کاربران شما سوالی را مطرح کنند که شما به عنوان مدیر صفحه تنها چند ساعت فرصت دارید که پاسخگو باشید. چنانچه نیاز است که سوالی را به شکل خصوصی جواب دهید در پستی این نکته را ذکر کنید تا دیگران مخاطبان متوجه شوند که شما به کاربران خود اهمیت داده و آنها را بی پاسخ نمی گذارید. چنانچه این پاسخگویی به موقع و درست انجام نشود ممکن است کاربر خود را از دست بدهید و از هدف خود دور شوید.

  • پشتیبانی قدرتمند

برای اینکه به کاربران خود نشان دهید که آنها برای شما ارزشمند و محترم هستند باید همیشه در دسترس یا به اصطلاح آنلاین باشید تا در صورتیکه مشکلی دارند در زمانی کوتاه آن را رفع کنید. در بسیاری از سایت های بزرگ همچون فیس بوک, اینستاگرام و توییتر در هر ساعتی از شبانه روز به مشکلی برخورد کنید جواب خوایهد گرفت و مشکل شما حل خواهد شد. حتی اگر در نیمه های شب این اتفاق رخ دهد پیامی با این عنوان دریافت می کنید که دراولین فرصت این موضوع را بررسی کرده و برطرف می کنیم.

  • خود را نشان دهید!

اغلب کاربران بسیار علاقه دارند که بدانند چه شخصیت های پشت برند محبوب آنها قرار دارد. برای رفع این حس کنجکاوی کاربران و مخاطبان خود بهتر است گاهی جواب آنها را با حساب شخصی خود بدهید. به عنوان مثال چنانچه محصول جدید عرضه کردید می توانید اطلاعات دقیق و کاملی از آن را به کاربران خود منتقل کنید.

  • لینکدین!

این رسانه اجتماعی برای معرفی کمپانی ها و شرکت های بزرگ و همچنین ارتباط مدیران و کارمندان در نظر گرفته شده است و اغلب شرکت های بزرگ در این رسانه حضور دارند شما نیز نباید این رسانه را فراموش کنید و همواره از طریق آن با کاربران خود ارتباط برقرار کنید تا به آنها نشان دهید که اهمیت دارند و این مخاطبان برای شما ایده های ناب و جذابی خواهند داشت.

روش های ذکر شده برخی از نکات برای توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی است که امیدوارم برا شما مفید واقع شده باشد.

One thought on “توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

ثبت دیدگاه