امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام

امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام

امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام (business account ) موضوعی است که قصد داریم

امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام

امکانات پروفایل تجاری در اینستاگرام (business account ) موضوعی است که قصد داریم در این مطلب آن را مورد بررسی قرار دهیم. این امکان که چندین ماه پیش به اینستاگرام اضافه شد در ابتدا برای برخی برندهای خاص قابل استفاده بود اما امروزه همه افرادی که صفحات تجاری دارند قابل دسترس است. البته امکانات این صفحه با صفحه کسب و کار فیس بوک قابل مقایسه نیست اما قابلیت های جدیدی را برای کاربران فراهم می کند که بتوانند نسبت به دیگر افراد فعالیت سودمند تری داشته باشند. استفاده از این قابلیت برای کسب و کارها ممکن است مضراتی هم داشته باشد که آن را در مقالات بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد و در این مطلب فواید مهم استفاده از این اکانت برای کسب و کار شما را مرور می کنیم.

در ابتدا باید این نکته را گوشزد کنیم که برای تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری باید یک صفحه فیس بوک که مربوط به کسب و کارتان است داشته باشید. منبع بیشتر اطلاعاتی که در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می شود صفحه فیس بوک شما می باشد. در ادامه مزایای استفاده از اکانت های تجاری را با هم بررسی می کنیم:

  • دیده می شوید.

در اکانت های معمولی تنها روشی که مخاطب می توانست با کسب و کارها ارتباط بر قرار کند استفاده از آدرس سایت درج شده در توضیحات پروفایل بود اما در اکانت های تجاری می توانید اطلاعات تماس خود را به طور کامل وارد کنید و مخاطب شما به هر روشی که بخواهد می تواند برایتان ایمیل ارسال کند , تماس بگیرد و حتی موقعیت مکانی شما را بر روی نقشه پیدا کند.

  • آمار دریافت می کنید.

اینستاگرام در اکانت های تجازی خود قابلیت های آماری را فراهم کرده است تا پیش از این دریافت این آمار نیازمند ابزارهای متفرقه بود. ابزار آماری اینستاگرام که insights نام دارد نمی تواند فوق العاده باشد اما از وضعیت کلی اینستاگرام یک دید کلی و سریع در اختیار کاربر قرار می دهد. برای دسترسی به این آمار کلی می توانید از دکمه ای که در قسمت بالا و سمت راست صفحه پروفایل شما قرار دارد استفاده کنید.

در این آمار می توانید اطلاعاتی همچون تعداد مشاهده شدن پست شما (impression) , تعداد دفعاتی که به شکل منحصر به فرد بازدید داشته اید(reach), تعداد دفعاتی که از پروفایل شما بازدید شده است و همچنین تعداد دفعاتی که بر روی آدرس سایت شما کلیک شده است را دریافت کنید. این آمار از زمانی که اکانت عادی خود را به اکانت تجاری تبدیل کرده اید در دسترس خواهند بود. در این صفحه پست ها برتر مرتب شده و می توانید بر اساس فیلتر آمار آنها را مشاهده نمایید. همچنین در زیر هر پست قسمت insight آن قابل مشاهده است. در قسمت پایین insights کلی آماری درباره فالوور های شما نیز قرار دارد اطلاعاتی همچون گروه سنی, جنسیت,شهر و همچنین ساعاتی که از پت شما بازدید شده است که می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

  • بخش تبلیغات یا promote

شاید برای ما ایرانی ها این بخش چندان مورد استفاده قرار نگیرد اما این امکان همچون فیس بوک برای اینستاگرام هم وجود دارد که بتوانید پست خود را تبلیغ نمایید. در زیر هر پست دکمه ای با عنوان promote قرار گرفته است که می توایند برخی عناصر کلیدی همچون زمان نمایش, مخاطبان هدف, بودجه و متن CTA را تعیین کرده و این پست برای مخاطبانی به غیر از فالوورهایتان نمایش داده می شود.

از اینکه در این مقاله ما را همراهی کردید از شما سپاسگذاریم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مخاطب محترم مفید واقع شده باشد و بتوانید از صفحه تجاری اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید.

در آینده آموزش نحوه تبدیل پروفایل شخصی به پروفایل تجاری را آموز خواهیم داد….

Pin It

ثبت دیدگاه